Historia Yard Built w 2015 roku toczy się dalej

0

Rodzina Yamaha Yard Built powiększa się o nowe motocykle.

Wyświetlanie image004.jpg

Stale rozwijający się projekt „Yard Built” Yamahy ma wiele do zaoferowania wszystkich entuzjastom motocykli, którzy marzą o zbudowaniu swojego własnego customa, lecz nie zawsze posiadają odpowiednie umiejętności i sprzęt, aby podjąć się tworzenia  motocykla od podstaw.

Ostatnie projekty pokazały, jak najsłynniejsi i najbardziej utalentowani specjaliści od modyfikacji w magiczny wręcz sposób zmienili nowoczesne motocykle Yamahy w pojazdy „Yard Built”. Do wybranych modeli dostępne są pakiety modyfikacyjne, dzięki którym klienci Yamahy mogą spełnić swoje marzenia o modyfikacji własnych motocykli.

Tylko w tym roku Yamaha włączyła do oferty kilka wspaniałych motocykli Sport Heritage, stworzonych w ramach projektu „Yard Built”, takich jak piękny „Yard Built SR400 Homage” od the Benders Brothers czy „Yard Built SR400 Deus Lightning” od Deus Ex Machina. Oba te pojazdy zostały zaprezentowane tysiącom miłośników motocykli custom zgromadzonych na pokazie „Wheels & Waves” 2014 w Biarritz. Po koncepcie „The Lightning” Deus przedstawił pakiet akcesoriów bazujących na „Deus 400”, dostępny dla osób, które pragną odtworzyć go we własnym garażu.

SR400 nie był jedyną maszyną z segmentu Sports Heritage, którą poddano transformacji w 2014 roku. Również XV950 trafił do „Yard Built” dzięki redakcji włoskiego magazynu poświęconego motocyklom custom „Low Ride”. Inspirowany legendarnym FZ750 „Pure Sports” jest unikalnym ulicznym ścigaczem inspirowanym latami 80.

I na tym nie poprzestano, bo mieszkający w Nowym Jorku japoński twórca Keinosuke „Keino” Sasaki we wrześniu potwierdził swoją współpracę z Yamahą. Majestatycznym konceptem „Rhapsody in Blue” udowodnił, co można zrobić z nowoczesnym motocyklem Yamahy, dostarczając inspiracji dla XJR nowej generacji.

 

Zwiedzający targi motocyklowe INTERMOT oprócz XJR1300 2015 zobaczą też piękny XJR Racer. Inspiracją Yamahy do modyfikacji legendarnego ulicznego chuligana był po części projekt „Eau Rouge” stworzony właśnie na bazie XJR1300 przez konstruktorów Deus Ex Machina. Ten unikatowy koncept posiada autentyczny retro-wyścigowy rodowód, widoczny w klasycznych liniach i ręcznie wykonanych owiewkach oraz zbiorniku, oddający hołd maszynom z wyścigów Endurance z lat 70.

 

Już wkrótce

Segment Sports Heritage w miarę upływu czasu nie przestaje inspirować kolejnych twórców, którzy szykują już następne ekscytujące projekty. Niemieccy customizerzy i dostawcy części KEDO pod koniec roku odsłonią nie jeden, lecz dwa znakomite motocykle „Yard Built SR400”. Będą to pierwsze niezależne projekty Yard Built KEDO, które powstaną po zaprojektowaniu wspólnie z Wrenchmonkees elementów niezbędnych do zeszłorocznej transformacji niezwykłego „Yard Built Gibbonslap”.

Legendarny niemiecki twórca Marcus Walz z Walz Hardcore Cycles również pod koniec tego roku pokaże swoje dzieło bazujące na motocyklu Yamaha XV950. Oddający hołd scenie café racerów „Super Cool XV950” Walza otrzyma sportowo-uliczny, nagi styl lat 70. z opuszczoną kierownicą w stylu café racera, skróconym tyłem oraz słynnym malowaniem Yamahy.

The Benders Brothers pociągną dalej niemiecki motyw w nadchodzących projektach. Po wielkim sukcesie ich wspaniałego „Yard Built SR400 Homage”, niemieccy bracia szykują się na kolejną współpracę z Yamahą, opartą na modelu XV950. Oczekujcie wizualnej uczty, gdyż pracują nad café racerem ze specjalnie wykonanymi, aluminiowymi komponentami i w pięknym malowaniu. Bracia czerpią inspirację ze swojego poprzedniego dzieła „Jericho” bazującego na modelu Yamahy TR1 z 1983 roku.

 

Początek

Trzy lata temu świat motocykli oniemiał z wrażenia na mediolańskiej wystawie motocyklowej EICMA, gdy Yamaha pokazała maszyny VMAX zmodyfikowane przez Rolanda Sandsa, Marcusa Walza i Ludovica Lazaretha. INTERMOT 2014 jest teraz doskonałą okazją do zaprezentowania kolejnych customów.

W celu uczczenia 30. rocznicy legendarnego VMAX-a, Yamaha po raz kolejny zaprosiła do współpracy trzech słynnych customizerów, którzy pokażą fanom VMAX-a trzy różne kierunki modyfikacji. Nowy projekt rozpocznie niemiecki zespół JvB Moto, który jako pierwszy weźmie VMAX-a na warsztat „Yard Built” i stworzy całkiem nowe dzieło.

Fani „Yard Built” mogą spodziewać się motocykla pozbawionego zbędnych elementów, utrzymanego w klimacie lat 80., czasach oryginalnych maszyn VMAX „monster muscle”, łączącego nowoczesne materiały z customowym zacięciem. Proces tworzenia będzie szczegółowo relacjonowany w mediach społecznościowych Yamahy, a końcowy rezultat zostanie przedstawiony na początku 2015 roku przy okazji świętowania 30-lecia VMAX-a.

VMAX nie jest jedyną ikoną Yamahy, której jubileusz będziemy celebrować w przyszłym roku. W 2015 roku minie 20 lat od czasu wyprodukowania pierwszej XJR1300, która podobnie jak VMAX objawiła się już w projekcie „Yard Built” za sprawą takich twórców jak The Wrenchmonkees, Deus Ex Machina i Keino.

Po sukcesie „Yard Built XJR1300 Monkeefist”, Wrenchmonkees wracają do warsztatu. Duńscy customizerzy po raz kolejny siadają do współpracy z Yamahą przy całkowicie nowym projekcie XJR1300 „Yard Built” bazującym na generacji 2015. Oczekujcie intrygujących wieści w ciągu następnych dwóch miesięcy, w miarę jak dzieło będzie powstawać, aż zostanie pokazane światu na początku przyszłego roku.

Ale to jeszcze nie koniec! Hiszpańskie studio customów Matt Black Designs również dołącza do rodziny „Yard Built”. Warsztat ten słynie z tworzenia motocykli łączących styl retro z nowoczesnymi komponentami. Filozofia Matt Black świetnie wpasowuje się w misję Yamahy Sport Heritage, polegającą na budowaniu maszyn inspirowanych przeszłością, stworzonych dla przyszłości, co w naturalny sposób zadecydowało o współpracy. Zespół będzie ciężko pracował w słonecznej Hiszpanii nad dość wyjątkową wersją XV950 Custom. Jak zawsze możecie śledzić proces twórczy w zakładce Yamaha „Yard Built” na Facebooku Yamaha Motor Europe. Oczekujcie wielkiej odsłony w 2015 roku.

 

Share.

About Author

Comments are closed.