Pierwszy motocykl Harley-Davidson® typu Adventure Touring i model Streetfighter debiutują z całkowicie nowymi silnikami Revolution® Max.
Nowa era w zakresie wydajności, osiągów i charakteru motocykli Harley-Davidson wagi średniej:
- Nowe modele Harley-Davidson Pan America™ i streetfighter Bronx™ będą dostępne już jesienią 2020 roku;
- Silniki Harley-Davidson Revolution® Max o pojemnościach 975 cm3 i 1250 cm3 – całkowicie nowe, chłodzone cieczą silniki V-Twin o dużej mocy;
- Ujawniono informacje o mocy i zakresie momentu obrotowego;
- Współpraca z firmami Brembo® i Michelin® zawarta w celu rozwoju motocykli wagi średniej.
Firma Harley-Davidson® po raz pierwszy publicznie zaprezentowała całkowicie nową platformę motocykli wagi średniej na targach EICMA w Mediolanie, gdzie przedstawiono również informacje o najnowszym silniku Harley-Davidson V-Twin – Revolution® Max. Ten potężny, całkowicie nowy silnik w układzie V (rozchylenie cylindrów 60°), zaprojektowany dla nowej serii motocykli Harley-Davidson, ma dwie pojemności: 1250 cm3 wykorzystany w nowym motocyklu Harley-Davidson® Pan America™ i 975 cm3 wykorzystany w modelu Bronx™. Obie te niesamowite maszyny, pokazano po raz pierwszy – jako prototypy – w lipcu 2018 r. podczas prezentacji strategicznej pt. „Więcej Dróg do Harley-Davidson”, zostaną wprowadzone na rynek w 2020 r., pozwalając legendarnej marce na wejście do nowych segmentów, jak również na zaprezentowanie swojego dziedzictwa nowej generacji motocyklistów.
Pan America ™
Model Pan America™ to całkowicie nowy, motocykl turystyczny typu adventure – doskonale dobrana mieszanka dla miłośników zapachu ogniska, włóczęgi i nieutwardzonej nawierzchni pod kołami. Pan America™ jest jak dwukołowe narzędzie wielofunkcyjne o wielkiej wytrzymałości, zaprojektowane do odkrywania i podróży w nieznane.
Bronx™
Nowy układ napędowy Revolution® Max jest również sercem całkowicie nowego modelu Bronx™. Ta miejska maszyna wagi średniej charakteryzuje się zadziornością i osiągami oraz oferuje moment obrotowy, prowadzenie i technikę w nowoczesnym wydaniu.
Oba motocykle napędzane są całkowicie nowymi, chłodzonymi cieczą silnikami Revolution® Max o pojemności 975 cm3 i 1250 cm3. Silnik ten, stworzony do napędzania serii nowych modeli motocykli Harley-Davidson®, został zaprojektowany tak, aby oferować elastyczne osiągi w szerokim zakresie mocy generowanej przy wysokich obrotach silnika. Dzięki zminimalizowanej masie i zmaksymalizowanej wydajności, silnik Revolution® Max zapewnia wąski profil układu napędowego, który jest zintegrowany z motocyklem jako centralny element ramy, tak aby obniżyć środek ciężkości i poprawić prowadzenie. Ten lekki układ napędowy posiada wewnętrzne wałki wyrównoważające, które eliminują drgania silnika, zwiększając komfort jazdy i wytrzymałość pojazdu. Silnik wygląda potężnie i ma wyraźnie zaznaczony profil, a do tego jego konstrukcja jest zarówno klasyczna jak i współczesna, mocna i elegancka – stanowiąc przykład kolejnego, dokonanego przez firmę Harley-Davidson doskonałego połączenia stylu i osiągów.
Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution® Max 1250:
- pojemność 1250 cm3;
- moc – ponad 145 KM;
- maksymalny moment obrotowy – ponad 120 Nm.
Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution Max 975:
- pojemność 975 cm3;
- moc – ponad 115 KM;
- maksymalny moment obrotowy – ponad 95 Nm.
Cechy silnika Revolution® Max:
- silnik w układzie V (V-Twin) chłodzony cieczą;
- od 1909 roku silnik V-Twin jest centralnym elementem ikonicznych motocykli Harley-Davidson®. Ta linia silników jest kontynuowana również w nowych motocyklach wagi średniej dzięki układowi napędowemu Revolution® Max;
- kąt rozchylenia cylindrów wynoszący 60 stopni zapewnia miejsce na podwójne przepustnice, które maksymalizują przepływ powietrza i zwiększają osiągi;
- chłodzenie cieczą utrzymuje kontrolowaną temperaturę silnika w celu zapewnienia stałej wydajności w zmieniających się warunkach otoczenia i jazdy.
Współpraca ze światowej rangi Partnerami – Układ hamulcowy i Opony
Aby poprawić osiągi nowych modeli Pan America™ i Bronx™, firma Harley-Davidson® skorzystała z wiedzy i doświadczenia światowej klasy kluczowych dostawców, aby zapewnić najlepsze rozwiązania w zakresie układu hamulcowego i opon. W przypadku układu hamulcowego, firma Harley-Davidson® podjęła współpracę z firmą Brembo® w celu stworzenia nowego radialnego zacisku czterotłoczkowego typu monoblock łączącego ostre krawędzie z łagodniejszymi krzywiznami zaprojektowanymi tak, aby uzyskać styl, który dopełnia osobowość motocykla oraz zapewnia lepsze wyczucie i precyzję hamowania. Jeśli chodzi o opony, firma Harley-Davidson® ściśle współpracowała z firmą Michelin® nad opracowaniem pod wspólną marką opon do każdego modelu motocykla, które pozwalają na optymalizację osiągów, odczucia i przyczepności we wszystkich warunkach.
Więcej informacji jest dostępnych w witrynie www.harley-davidson.pl
Źródło: Informacja prasowa