Nowe Yamahy YZF-R3 i WR250F 2015 – Wyścigowe DNA

0

Yamaha kontynuuje program wprowadzania nowych modeli, ogłaszając ekspansję serii „R”, do której dołączy nowy YZF-R3, i powiększając gamę motocykli enduro o nowy motocykl WR250F.

Zaprojektowany z myślą o kierowcach posiadających prawo jazdy kategorii A2, YZF-R3 jest lekkim motocyklem supersportowym do codziennego użytku. Przeznaczony dla motocyklistów z niedużym doświadczeniem, wypełnia lukę między YZF-R125 i YZF-R6, co czyni go idealnym pojazdem przejściowym dla obecnych posiadaczy jednośladów 125 cm3, pragnących przesiąść się na motocykl o większej pojemności. Wyposażony w lekkie podwozie, napędzany płynnie pracującym, wydajnym, 2-cylindrowym silnikiem w układzie rzędowym, o pojemności 321 cm3 świetnie się nadaje zarówno do codziennej eksploatacji w mieście, jak i podróżowania po autostradach.

W świecie off-roadu Yamaha właśnie napisała nową historię sukcesów za sprawą zwycięskiego modelu YZ250F 2014, który wygrał Mistrzostwa Ameryki Północnej AMA MX250, Mistrzostwa Kobiet FIM i australijską serię MX2. Na 2015 rok Yamaha ogłasza odsłonę nowego motocykla enduro WR250F, który został skonstruowany w oparciu o zwycięski YZ250F. Napędzany potężnym, „odwróconym” silnikiem zapożyczonym bezpośrednio z YZ250F, umieszczonym w lekkim i kompaktowym, aluminiowym podwoziu, naszpikowany najnowocześniejszą technologią WR250F jest gotów, by przywrócić marce Yamaha prowadzenie w świecie enduro.

NIC NIE JEST TAKIE SAMO JAK BYŁO

Zmieniło się w nim wszystko z wyjątkiem nazwy. Wejdź na stronę www.yamaha-motor.pl, aby obejrzeć drugi film zapowiadający nowy motocykl Yamaha YZF-R1.

Prezentacja prasowa YZF-R1 będzie dostępna on-line 3 listopada o godz. 21.00 na stronie www.yamaha-we-r1.com.

NOWY YZF-R3

Lekki supersport na co dzień

Motocykle Yamaha z serii „R” słyną w świecie ze swej zaawansowanej technologii, supersportowego „rodowodu” i zwycięskich osiągów. R1 i R6 wyznaczyły standardy, a ich wyścigowe konstrukcje, połączone z precyzją prowadzenia i dynamicznym wizerunkiem, sprawiają, że jednoślady Yamahy z serii „R” stanowią punkt odniesienia dla innych motocykli. To samo dotyczy klasy 125 cm3, w której niedawno wprowadzony YZF-R125 odniósł już sprzedażowy sukces w całej Europie.

YZF-R3: supersport Yamahy z serii „R” na prawo jazdy kategorii A2

Utworzenie kategorii prawa jazdy A2 dało marce Yamaha możliwość zbudowania motocykla, który oferuje doskonałe przejście z klasy 125 cm3 (prawo jazdy kat. A1). Zaprojektowany z myślą o początkujących i średnio zaawansowanych kierowcach, daje im możliwość posiadania oryginalnego motocykla z serii „R”, który wypełnia lukę między YZF-R125 i YZF-R6.

Opracowany jako „lekki motocykl supersportowy do codziennego użytku” YZF-R3 jest stylowym i praktycznym, sportowym jednośladem, który otworzy świat serii „R” nowemu pokoleniu kierowców poszukających najnowocześniejszej konstrukcji połączonej z ekscytującymi osiągami i doskonałą wartością.

Właściwości YZF-R3

  • Lekki motocykl supersportowy do codziennego użytku, na prawo jazdy kategorii A2
  • Opracowany w oparciu o DNA serii „R”
  • Potężny, płynnie pracujący, 2-cylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 320 cm3
  • Smukłe i lekkie podwozie oferujące przewidywalne, sportowe prowadzenie
  • Agresywna, pełna owiewka z podwójnym reflektorem pochodząca z serii „R”
  • Aerodynamiczne nadwozie z przesuniętym do przodu środkiem ciężkości
  • Sportowe i komfortowe zawieszenie
  • Potężna siła hamowania
  • Zaprojektowany z myślą o codziennej eksploatacji w mieście i podróżowania po autostradach

SILNIK YZF-R3

Całkowicie nowy, 2-cylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 321 cm3

YZF-R3 jest napędzany nowym, 2-cylindrowym, 4-suwowym, 4-zaworowym silnikiem DOHC w układzie rzędowym, który zawiera wiele zaawansowanych technologicznie funkcji znanych z motocykli serii „R” o większej pojemności.

Koncepcja, którą kierowano się podczas opracowywania tego silnika, polegała na stworzeniu „maszyny klasy supersport przeznaczonej do codziennej jazdy”, dlatego silnik zapewnia doskonałe właściwości jezdne w zakresie niskich i średnich prędkości i wykazuje żywy charakter przy wyższych obrotach. Inżynierowie Yamahy dopilnowali także, aby ta wydajna, nowa, 2-cylindrowa jednostka w układzie rzędowym, o pojemności 320 cm3 charakteryzowała się również oszczędnym zużyciem paliwa.

Nowy silnik YZF-R3 został zaprojektowany z wykorzystaniem tej samej, najnowocześniejszej technologii, która została zastosowana w R1 i R6. W rezultacie ten nowy, rzędowy, 4-zaworowy silnik DOHC o pojemności 321 cm3 posiada sportowy charakter i dostarcza mocne osiągi w całym zakresie obrotów, dzięki czemu YZF-R3 jest idealnym następcą motocykla YZF-R125. Silnik o stopniu sprężania 11,2:1 generuje moc 30,9 kW/ 42 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 29,6 Nm przy 9000 obr./min.

Osiągi ekscytującego i żywo reagującego silnika klasy supersport w motocyklu YZF-R3 są idealnie dostosowane do nowo zaprojektowanego podwozia, czyniąc go oczywistym wyborem nowych kierowców posiadających prawo jazdy kategorii A2.

Optymalna wydajność spalania

Do konstrukcji głowicy cylindra Yamaha wykorzystała najnowszą technologię analizy spalania, która zapewnia jego optymalną wydajność. Zastosowanie przepustnicy o krótkich kanałach dolotowych z 26-milimetrowymi zaworami dolotowymi i 22,5-milimetrowymi zaworami wydechowymi umożliwiło zaoferowanie wysokich osiągów w szerokim zakresie zastosowań.

Wałek rozrządu z napędem bezpośrednim, takim jak w serii R

Nowy YZF-R3 dziedziczy wiele technologicznych udogodnień od motocykli serii „R” o większych pojemnościach, między innymi konstrukcję mechanizmu napędu zaworów. W motocyklu R3 jedynymi elementami między krzywką a zaworem są szklanki zaworowe, a konstrukcja bezpośredniego napędu jest lekka, kompaktowa i zapewnia wydajne osiągi, szczególnie przy wysokich obrotach.

Tłoki z kutego aluminium i nawęglane korbowody

Optymalną moc i wszechstronne właściwości jezdne w szerokim zakresie obrotów nowej 2-cylindrowej jednostce o pojemności 321 cm3 w układzie rzędowym zapewniają lekkie, kute tłoki. Przy masie o około 10% niższej od tłoków z odlewu, kute tłoki pomagają zapewnić natychmiastową reakcję przepustnicy. Dodatkowo, większa wytrzymałość kutej konstrukcji przy ekstremalnych temperaturach oferuje zwiększoną wydajność i niezawodność przy wyższych obrotach.

Technologia serii „R” jest również widoczna w takich elementach jak nawęglane korbowody, które też są lżejsze i bardziej wytrzymałe.

Lekki cylinder DiaSil

Nowy motocykl Yamaha YZF-R3 jest wyposażony w lekki cylinder DiaSil – to pierwszy raz, gdy ta zaawansowana technologia została użyta w 2-cylindrowym silniku Yamaha. Wykonana przy użyciu używanej wyłącznie przez Yamahę technologii odlewu, ta w pełni aluminiowa konstrukcja posiada 20-procentową zawartość silikonu, która nadaje wysoce odporną na otarcia mikrostrukturę, oferującą doskonałe rozproszenie ciepła, mniejszą masę i zminimalizowane zużycie oleju. Dodatkowo, ten idealnie cylindryczny kształt pozwala na użycie pierścieni tłoka o niskim napięciu, które redukują straty mocy.

Cylinder położony bocznie

Podobnie, jak najnowsze 2- i 3-cylindrowe motocykle MT, nowy, kompaktowy silnik R3 ma cylindry przesunięte względem wału korbowego w stronę wydechu. Taka cecha konstrukcyjna znacząco redukuje siłę tarcia poruszających się tłoków podczas fazy spalania. Rozwiązanie to zmniejsza straty powodowane tarciem i tym samym zwiększa moc wyjściową silnika, oferując bardziej emocjonującą jazdę.

180-stopniowa skrzynia korbowa o optymalnej masie

Jedną z głównych właściwości nowego, 2-cylindrowego silnika R3 w układzie rzędowym i pojemności 321 cm3 jest dobra równowaga między właściwościami jezdnymi przy niskich prędkościach a osiągami przy szybkiej jeździe. Jednym z kluczowych czynników dla osiągnięcia tego charakteru było użycie nowej konstrukcji układu korbowego o zoptymalizowanej masie. Lekka konstrukcja 180-stopniowej skrzyni korbowej umożliwia silnikowi R3 swobodne obracanie się, oferując dynamiczne przyspieszenie oraz ekscytujący, żywiołowy charakter przy wysokich prędkościach obrotowych silnika.

Sportowy, krótki tłumik 2-w-1

Wpływ stylistyki serii „R” w R3 jest widoczny również w krótkim tłumiku 2-w-1, który cechuje wyjątkowy charakter motocykla R6. Ten kompaktowy tłumik został umieszczony blisko środka ciężkości pojazdu, oferując ulepszone wyśrodkowanie masy i przyczyniając się do zwinniejszego prowadzenia motocykla. Wyposażony w potrójną komorę rozprężeniową i czujnik tlenu, ten stylowy wydech emituje sportowy odgłos, który uzupełnia charakter R3.

Lekki stabilizator

W R3 zastosowano wałek wyrównoważający w celu redukcji wibracji pochodzących z silnika oraz hałasu mechanicznego, podnosząc komfort jazdy.

Progresywne rolki przepustnicy

Aby zapewnić płynną i łatwą do kontrolowania moc, szczególnie przy niskich prędkościach podczas jazdy miejskiej, R3 został wyposażony w progresywne rolki linek gazu zarówno na manetce, jak i na przepustnicach. Razem z przystępnym mapowaniem wtrysku paliwa ECU, te progresywne rolki zapewniają płynną i przewidywalną reakcję przepustnicy w R3, sprawiając, że ten lekki motocykl jest łatwy i przyjazny dla początkujących kierowców.

Główne właściwości techniczne silnika YZF-R3

  • Silnik o pojemności 321 cm3, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy, 2-cylindrowy
  • Doskonałe właściwości mocy i momentu obrotowego
  • 30,9 kW/42 KM przy 10 750 obr./min
  • 29,6 Nm przy 9000 obr./min
  • Dobre właściwości jezdne przy niskich i średnich prędkościach
  • Bezpośredni napęd wałka rozrządu dla doskonałych osiągów przy wysokich obrotach
  • Tłoki z kutego aluminium redukujące masę
  • Lekkie i wytrzymałe, nawęglane korbowody
  • Lekkie cylindry DiaSil zmniejszające siłę tarcia
  • Cylindry przesunięte względem wału korbowego
  • Kompaktowa konstrukcja komory spalania
  • Tłumik 2-w-1 inspirowany R6
  • Wałek wyrównoważający
  • Progresywne rolki przepustnicy dla płynnego przyspieszania

PODWOZIE YZF-R3

Lekka rama typu „diamond”

R3 jest wyposażony w nową, stalową ramę rurową typu „diamond”, która została opracowana w oparciu o najnowszą technologię analizy strukturalnej. Jej główne rury posiadają 35-milimetrową średnicę, a kompaktowy silnik o pojemności 321 cm3 służy jako strukturalny element podwozia i zawiera trzy sztywne mocowania i jedno gumowe.

Optymalne rozmieszczenie masy: przód / tył

Przy masie w stanie gotowym do jazdy wynoszącej 169 kg, R3 jest atrakcyjny dla kierowców przesiadających się z klasy 125 cm3, a także dla początkujących o niedużym doświadczeniu. Specjalnie dla tego ważnego sektora rynku projektanci Yamahy stworzyli podwozie, które oferuje przewidywalny charakter jazdy.

Kompaktowy rozstaw osi wynosi 1380 mm, a kąt główki ramy 25,5 stopnia, natomiast kanapa znajduje się na poręcznej wysokości 780 mm, dając kierowcy poczucie pewności podczas jazdy. Dzięki rozłożeniu masy bliskiemu 50/50 oraz jej centralizacji, a także 17-calowym kołom ta konstrukcja oferuje przewidywalne i łatwe prowadzenie zarówno w mieście, jak w na otwartej przestrzeni.

W połączeniu z takimi właściwościami, jak natychmiastowa reakcja silnika i progresywne działanie przepustnicy, cechy te czynią z YZF-R3 oryginalny, wielofunkcyjny pojazd zarówno do codziennej jazdy, jak i weekendowych wyjazdów w sportowym stylu.

Długi wahacz w stylu R1

YZF-R1 był jednym z pierwszych modeli klasy supersport, który zawierał długi wahacz. Dziś ta sprawdzona technologia została powtórzona w nowym YZF-R3. Dzięki wykorzystaniu dłuższego wahacza, występuje mniejsza zmienność w geometrii podwozia podczas pokonywania zakrętów i zwalniania, która dba o stabilne prowadzenie.

573-milietrowy wahacz ma taki sam stosunek długości do rozstawu osi jak w R1, co odpowiada za stabilne prowadzenie i wydajne przekazywanie mocy na tylne koło. Wahacz ze stalowych wytłoczek, o asymetrycznej konstrukcji zapewnia dobrą równowagę masy, wytrzymałości i sztywności.

Lekkie systemy sportowego zawieszenia

R3 jest wyposażony w przedni widelec z największymi w klasie rurami o średnicy 41 mm oraz aluminiowymi górną półką kierownicy i dolnym wspornikiem. Widelec oferuje 130-milimetrowy skok przedniego koła i charakteryzuje się płynnym działaniem, oferując jednocześnie poczucie sztywności, które pomaga zachować pełne i przewidywalne prowadzenie.

System tylnego zawieszenia Monocross daje 125-milimetrowy skok tylnego koła, a jego lekka konstrukcja zapewnia płynną i wygodna jazdę. Kompaktowy amortyzator jest przymocowany bezpośrednio do wahacza, a zoptymalizowany układ osi napędu, osi wahacza i tylnej osi przyczynia się do stabilnego prowadzenia R3 i podkreśla nowy, ekscytujący, sportowy charakter tego motocykla podczas przyspieszania i hamowania.

10-ramienne koła z odlewu aluminiowego i hamulce tarczowe o dużej średnicy

Lekkie, 10-ramienne, aluminiowe obręczne podkreślają supersportowy charakter R3. 17-calowe koła są wyposażone w przednią oponę w rozmiarach 110/70-17 oraz tylną 140/70-17.

Płynne, mocne i progresywne hamowanie zapewniają pływająca przednia tarcza w rozmiarze 298 mm z 2-tłoczkowym zaciskiem oraz tylna tarcza 220 mm z jedno-tłoczkowym zaciskiem.

Wielofunkcyjne, w pełni cyfrowe oprzyrządowanie LCD

Wielofunkcyjny panel oprzyrządowania zawiera analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz oraz wskaźnik zmiany biegu, podobny do tego, który został użyty w YZF-R1. Na wyświetlaczu LCD kierowca odczyta aktualny poziom paliwa, godzinę, dzienny przebieg, temperaturę oraz informację o ekonomicznym zużyciu paliwa.

Techniczne właściwości podwozia

  • Przewidywalne prowadzenie
  • Lekka, rurowa rama typu „diamond” ze stali
  • Masa w stanie gotowym do jazdy 169 kg
  • Rozkład masy przód/tył 50/50
  • Krótki 1380 mm rozstaw osi
  • Długi, inspirowany R1 wahacz o identycznym współczynniku wahacz/rozstaw osi
  • 41 mm przedni widelec o skoku koła 130 mm
  • Lekkie tylne zawieszenie Monocross oferujące skok koła 125 mm
  • Nowa konstrukcja lekkich, 10-szprychowych kół z aluminiowego odlewu
  • Pływająca przednia tarcza 298 mm/220 mm tylna tarcza
  • Wielofunkcyjne oprzyrządowanie, analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz
  • Kanapa o wysokości 780 mm, z oddzielnymi partiami dla kierowcy i pasażera
  • Kierownica typu „clip on” z szerokim, 68-stopniowym kątem zawracania
  • 14-litrowy zbiornik paliwa zapewnia dobry zasięg

STYLISTYKA YZF-R3

Podobnie jak YZF-R1, R6 i R125 są natychmiast rozpoznawalne jako motocykle z tej samej rodziny, tak samo wygląd, charakter i emocje YZF-R3 zostały ukształtowane przez DNA serii „R”.

Kluczowym elementem DNA serii „R” jest owiewka z podwójnym reflektorem i centralnie umiejscowiony, przedni kanał powietrza oraz opływowe nadwozie.

Agresywna owiewka z podwójnym reflektorem i centralny kanał powietrza

Owiewka YZF-R3 zawiera podwójny reflektor nadający motocyklowi unikalny wygląd. Pomiędzy światłami znajduje się kanał dolotowy, wykonany na wzór YZR-M1 i YZF-R6, który jeszcze mocniej podkreśla przynależność R3 do rodziny „R”.

Pochylony przód

Wrażenie pochylonego przodu to zasługa wysoko położonej tylnej ramy pomocniczej oraz dużych, kanciastych części bocznych owiewek w kształcie litery V. Wszystko razem sprawia wrażenie koncentracji masy tuż za przednim kołem, sugerując jego dobrą przyczepność oraz ruch naprzód.

Sportowe, opływowe nadwozie

Połączenie aerodynamicznych owiewek z kołami ze stopów lekkich, wzmocnione długim, muskularnym wahaczem oraz scentralizowaną masą, podkreśla DNA serii „R” w nowym YZF-R3.

Kolory:

Race Blu

Midnight Black

Dostępność:

Kwiecień 2015

NOWE KOLORY RACE BLU DLA YZF-R6 I YZF-R125/ABS

Na rok modelowy 2015 Yamaha opracowała nową, dynamiczną opcję kolorystyczną Race Blu, dla której inspiracją były zwycięskie maszyny fabryczne MotoGP YZR-M1.

Tak jak nowy YZF-R3, zarówno YZF-R6, jak i wariant YZF-R125/YZF-R125 z ABS będą oferowane w kolorze Race Blu, przy czym R6 będzie dostępny od listopada 2014, a R125 od stycznia 2015.

NOWY WR250F 2015

Słusznie zły

Na sezon 2015 Yamaha zapowiada wprowadzenie nowego WR250F, pierwszej maszyny enduro, która zawiera słynny silnik Yamahy z pochylonym do tyłu cylindrem o odwróconej głowicy.

Stworzony w oparciu o YZ250F na 2014 rok, który zdominował serię MX250 mistrzostw terenowych AMA i udowodnił swe zwycięskie możliwości podczas debiutu na MX2 GP, nowy WR250F posiada pełen potencjał, aby wygrywać w kolejnych sezonach.

Nowy WR250F enduro. Mierzyć wysoko.

Zawody na najwyższym poziomie to żadna nowość dla Yamahy, czego dowodem są motocykle WR, które w ostatnich dwóch dekadach zdobyły liczne narodowe, międzynarodowe i światowe tytuły. Nowy, radykalny WR250F 2015, skierowany zarówno do zawodników, jak i motocyklistów rekreacyjnych, ma przywrócić marce Yamaha, która jako pierwsza opracowała silnik 4-suwowy do startów w zawodach, tytuł wiodącego producenta motocykli enduro.

Właściwości WR250F 2015

  • Lekki, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu 4-suwowy silnik o pojemności 250 cm3
  • Potężny, oparty na YZ250F silnik z wtryskiem paliwa
  • Sprzęgło enduro i 6-biegowa skrzynia biegów o szerokim zakresie przełożeń
  • Charakter silnika może być ustawiony za pomocą Power Tunera w celu uzyskania większej uniwersalności
  • Centralny zbiornik paliwa o pojemności 7,5 l
  • Kompaktowe, minimalistyczne nadwozie
  • Optymalna centralizacja masy ułatwiająca szybkie zmiany kierunku

SILNIK WR250F

Silnik oparty na YZ250F, dostrojony do wysokich osiągów enduro

W 2014 motocykl YZ250F pokazał, że jest jedną z najlepszych wyścigowych maszyn crossowych – udowodnił to Jeremy Martin, wygrywając na nim profesjonalną serię MX na MX250 AMA 2014. Podczas mistrzostw świata FIM MX2, a także na mistrzostwach świata FIM kobiet i w australijskiej serii MX2 YZ250F potwierdził swój zwycięski potencjał na narodowym i międzynarodowym poziomie.

Nowy silnik WR250F jest oparty w dużej mierze na zwycięskiej konstrukcji YZ250F z wtryskiem paliwa i zawiera – po raz pierwszy w świecie pojazdów enduro – pochylony do tyłu cylinder o odwróconej głowicy. Airbox jest umieszczony przed kierowcą, a zbiornik paliwa znajduje się pośrodku motocykla, przyczyniając się do centralizacji masy w motocyklu, co odgrywa kluczową rolę dla uzyskania lekkiego i zwrotnego prowadzenia, z którego słynie YZ250F 2014.

Dodatkowo, odwrócona głowica cylindra WR250F pozwala na użycie prostego wlotu powietrza, oferując większy poziom efektywności dolotowej, a centralne umieszczenie zbiornika paliwa umożliwiło zastosowanie długiego i płaskiego siedziska, które pozwala kierowcy na łatwe i szybkie przesunięcie swojej masy.

Jeśli chodzi o ogólną specyfikację silnika, nowy WR250F zachował ten sam stosunek średnicy do skoku tłoka, stopień sprężania, profil krzywki, tłok z kutego aluminium oraz nawęglany wał korbowy, jakie charakteryzują YZ250F, oferując najwyższy poziom osiągów. W porównaniu z poprzednim silnikiem WR250F, konstrukcja na 2015 rok dostarcza znacząco większą moc przy wyższych obrotach, a także mocniejsze odczucia w całym zakresie obrotów, czyniąc z tej jednostki poważnego kandydata do zwycięstw.

6-biegowa przekładnia o szerokim zakresie przełożeń

WR250F 2015 jest wyposażony w nową, 6-biegową przekładnię, zaprojektowaną, aby poradzić sobie z dużą różnorodnością terenu, począwszy od skalistych wzniesień po leśne szlaki, wymagające pełnego otwarcia przepustnicy. Dopełnieniem nowej, 6-biegowej skrzyni biegów o szerokim zakresie przełożeń w WR250F jest specjalne sprzęgło, którego specyfikację dostosowano do ekstremalnych warunków jazdy enduro. Posiada ono nowe tarcze cierne, sprężyny i inne, wewnętrzne elementy, dzięki którym to wytrzymałe, nowe, lekko pracujące sprzęgło działa konsekwentnie i efektywnie przez długi czas nawet w najbardziej wymagającym terenie.

Specyfikacja silnika enduro

Aby umożliwić jednostce generowanie dużej mocy, a jednocześnie niezawodny rozruch na zimno i gorąco, WR250F korzysta z unikalnego mapowania ECU 3D, które oferuje ustawienia wtrysku paliwa specyficzne dla enduro. Te na nowo opracowane ustawienia zostały tak zaprojektowane, aby uzupełniać właściwości tłumika WR-F, zawierającego komorę rozprężeniową, oferując potężne osiągi i doskonałe właściwości redukcji hałasu.

W celu zapewnienia stabilnego ciśnienia oleju na długich dystansach i przy wielogodzinnej jeździe typu enduro nowy WR250F mieści aż 1,1 litra oleju – to aż o 22% więcej niż w jego crossowym odpowiedniku YZ250F. WR250F jest wyposażony w alternator, jaki zastosowano w WR450F oraz w nową pokrywę skrzyni korbowej. Inne funkcje przyjazne dla użytkownika obejmują ulepszoną konstrukcję dekompresora, która zapewnia niezawodny rozruch silnika, a w celu łatwej wymiany filtra powietrza airbox nie tylko jest umieszczony na górze, ułatwiając dostęp, lecz także posiada szybko odpinane klamry.

Yamaha Power Tuner dla natychmiastowej, precyzyjnej regulacji

Dostępny jako część akcesoryjna, Yamaha Power Tuner jest niezwykle szybkim i łatwym sposobem regulacji ilości wtryskiwanego paliwa oraz ustawień czasu zapłonu w nowym WR250F. Podobnie jak to jest w przypadku YZ250F, kierowca, który chce dostroić dostawę mocy w swoim WR250F, będzie mógł podłączyć Yamaha Power Tuner bezpośrednio do motocykla, bez konieczności użycia laptopa, i dokonać regulacji zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy i stosownie do własnego stylu jazdy.

Dawniej dostęp do tego typu ekskluzywnego sprzętu i oprogramowania był ograniczony i możliwy tylko dla zespołów fabrycznych, ale teraz Yamaha Power Tuner daje kierowcom WR250F znaczącą przewagę nad konkurencją.

Elektryczny start i bezstacyjkowy rozruch

W celu zapewnienia łatwego i niezawodnego rozruchu WR250F posiada nowy, elektryczny rozrusznik, zasilany tym samem typem akumulatora o napięciu 12 V/6 A, znanym z WR450F. Nowy, bezstacyjkowy system pozwala kierowcy na uruchomienie maszyny bezpośrednio po naciśnięciu przycisku, natomiast gdy silnik jest wyłączony, system automatycznie wyłącza się po jednej minucie. W razie potrzeby system może zostać wyłączony natychmiast, poprzez przyciśnięcie przycisku odcięcia silnika przez sekundę lub dłużej.

Światła i oprzyrządowanie

Z myślą o kierowcach enduro i rekreacyjnych, WR250F jest w pełni wyposażony w oświetlenie znane z WR450F. Lekkie, kompaktowe oprzyrządowanie zawiera prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz kontrolki ostrzegawcze niskiego poziomu paliwa i silnika.

PODWOZIE WR250F

Lekka rama aluminiowa

Lekka rama w WR250F bazuje na udanej konstrukcji zwycięskiego YZ250F. Wykonana w całości z aluminium, ta kompaktowa konstrukcja przyczynia się znacząco do wrażenia lekkości, zwrotności i łatwości zmiany kierunku podczas jazdy WR250F.

W celu zoptymalizowania motocrossowej konstrukcji podwozia YZ250F pod kątem jazdy enduro, rama WR250F 2015 zawiera nowe wsporniki mocowania silnika, zapewniające wyższą sztywność, bardziej dostosowaną do wymagań enduro. W połączeniu z korzyściami płynącymi z centralizacji masy pochylonego do tyłu cylindra o odwróconej głowicy, nowa specyfikacja ramy enduro zapewnia wyjątkową zwrotność oraz kontrolę nad przednim kołem, jak i dużą przyczepność tylnego koła.

Wiodące w branży przednie zawieszenie i oddzielny system powietrza-oleju

Jedną z właściwości YZ250F 2014, która zdobyła wielu fanów, jest jego wyjątkowy system przedniego zawieszenia z oddzielnymi komorami powierza i oleju. Taka konstrukcja zmniejsza napowietrzenie i kawitację na nierównościach, zapewniając stabilniejszą siłę tłumienia, która z kolei oferuje lepszą przyczepność przedniego koła i lepsze odczuwanie tylnej części motocykla. Ten wiodący w branży system został użyty w motocyklu WR250F 2015.

Tylne zawieszenie

Nowy WR250F posiada tę samą, ogólną konstrukcję tylnego amortyzatora, która jest zastosowana w YZ250F, a w celu spełnienia różnych wymagań jazdy enduro, długość amortyzatora, skok i współczynnik sprężyny zostały zoptymalizowane. W porównaniu z YZ250F amortyzator WR-F jest o 4 mm dłuższy, czego rezultatem jest ogólne powiększenie skoku tylnego zawieszenia o 10 mm. Wraz ze zmianami, zastosowanymi w zaawansowanym systemie przedniego zawieszenia, ten ulepszony tylny amortyzator przyczynia się w dużej mierze do zwrotnego i reagującego charakteru prowadzenia WR250F w typowym terenie enduro.

7,5-litrowy zbiornik paliwa z YZ250F

Zbiornik paliwa, z wlewem schowanym przed siedziskiem, jest nie tylko centralnie umieszczony, ale też znajduje się poniżej kierowcy, co dodatkowo poprawia centralizację masy. Jego położenie sprawia, że prowadzenie motocykla nie zmienia się pomimo spadku poziomu paliwa. Dzięki nowemu ECU o specyfikacji enduro, który kontroluje wtrysk paliwa oraz ogólnej, ogólnej niskiej masie, WR250F cechuje niskie spalanie, 7,5-litrowy zbiornik paliwa zapewnia dobry zasięg.

18-calowe tylne koło

18-calowe tylne koło oraz opony Metzeler 6 Days Extreme sprawiają, że WR250F 2015 jest gotowy do wyścigu w momencie wyjechania z salonu Yamahy.

Osłona silnika i stopka boczna

Dodatkową ochronę przed kamieniami i korzeniami zapewnia wytrzymała, a jednocześnie lekka osłona silnika. Na ramie jest również zamontowana lekka stopka boczna.

Fabryczny wygląd

Za sprawą minimalistycznego nadwozia, długiego, płaskiego siedziska i kompaktowego uchwytu tablicy rejestracyjnej, nowy WR250F przypomina wyścigowe motocykle crossowe Yamahy. Lekkie osłony chłodnicy z biało-niebieską grafiką oaz nowe błotniki sprawiają, że WR250F wnosi powiew świeżości do świata enduro.

Główne właściwości

Silnik

  • Oparty na zwycięskim modelu YZ250F 2014
  • Silnik z pochylonym do tyłu cylindrem, z wtryskiem paliwa
  • Odwrócona głowica cylindra z prostym dolotem skierowanym do przodu
  • Nowe ustawienia wtrysku paliwa specyficzne dla tego modelu
  • Strojenie silnika za pomocą Yamaha Power Tunerem
  • Sprzęgło enduro i 6-biegowa skrzynia o szerokiej gamie przełożeń
  • Nowy, elektryczny rozrusznik z systemem bezstacyjkowym
  • Pojemność oleju 1,1 litra – o 0,2 litra większa niż w modelu YZ250F MX
  • Alternator i bezobsługowy alternator
  • Łatwo dostępny, umieszczony na górze filtr powietrza z odpinanymi klamrami
  • Ulepszona konstrukcja dekompresora
  • Nowa pokrywa skrzyni korbowej

Podwozie

  • Kompaktowe, aluminiowe podwozie z krótką ramą pomocniczą
  • Lekka rama aluminiowa
  • Centralnie umieszczony, 7,5-litrowy zbiornik paliwa
  • Nowe ustawienia zawieszenia do enduro
  • Widelec typu YZ-F z oddzielnym systemem powietrza/oleju
  • Dłuższy o 10 mm w porównaniu z YZ250F skok tylnego zawieszenia
  • 18-calowe tylne koło
  • Opony FIM Metzeler 6 Days Extreme
  • Lekka stopka boczna
  • Uszczelniony łańcuch
  • Wyposażony w przednie i tylne światła znane z WR450F
  • Chłodnica wyposażona w nowy, elektryczny wiatrak
  • Osłona silnika
  • Prędkościomierz, kontrolki niskiego poziomu paliwa i stanu silnika
  • Nowy tłumik
  • Długie, płaskie siedzisko ze schowanym wlewem paliwa
  • Nowa grafika zbiornika/osłon
  • Zoptymalizowana grubość mocowania płyty silnika

Kolor:

Competition Blue

Dostępność:

Luty 2015

NAJNOWSZA GRAFIKA DO MODELI TT-R125/LW I TT-R50

Modele Yamaha TT-R są idealnym wprowadzeniem do świata off-roadu. Wyposażona w łatwe w utrzymaniu, 4-suwowe silniki i miękkie zawieszenie o długim skoku gama pojazdów TT-R jest przeznaczona dla młodszych kierowców, którzy pragną zdobyć doświadczenie w jeździe terenowej.

TT-R125/LW i TT-R50E na 2015 rok otrzymały nowe malowania nawiązujące do motocykli crossowych Yamahy.

Specyfikacja techniczna

W celu uzyskania pełnej specyfikacji technicznej wszystkich modeli w gamie, wejdź na: www.yamaha-motor.pl

Share.

About Author

Comments are closed.