Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX-S1000S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.
Wykuty do perfekcji i wypolerowany do ostatecznego lśnienia. Stworzony, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Zaprojektowany w najdrobniejszych detalach, aby wznieść przyjemność z jazdy na nowy poziom. Suzuki KATANA to nowe wcielenie legendy. Od ostrych linii i krawędzi podkreślających smukłość nadwozia po przyjazny dla kierowców silnik o mocy 150 KM, każdy detal Suzuki KATANA akcentuje to charakterystyczne piękno.
Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl KATANA symbolizuje bezkompromisowe zaangażowanie Suzuki w kunszt rzemieślniczy.
Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Eleganckie dwukolorowe siedzenie jest wygodne, a pas biegnący przez nie zapewnia pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza uzupełnia czysty, kompaktowy i ostry wygląd tylnej części motocykla. Dopełnieniem całości jest czarny tłumik wydechu KATANY. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną „twarz” maszyny.
Sercem potężnej mocy KATANY jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy, która zapewnia płynną dostawę mocy. Wykorzystanie tej mocy na drodze w kontrolowany i skuteczny sposób możliwe jest dzięki zastosowaniu sprzęgła ograniczającego wsteczny moment obrotowy, trzystopniowemu systemowi kontroli trakcji Suzuki i nowym, bezdętkowym oponom, zaprojektowanym specjalnie dla KATANY. Hamulce tarczowe FUJICO z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo i systemem ABS zapewniają bezpieczeństwo i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.
Ostatecznie chodzi przecież o uczucia. A jazda na Suzuki KATANA to perfekcyjne doznania. Manewrowanie tą kompaktową, lekką maszyną w zakrętach wzbudza zaufanie i daje czystą przyjemność.
Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Długość całkowita |
2125 mm |
Szerokość całkowita |
830 mm |
Wysokość całkowita |
1110 mm |
Rozstaw osi |
1460 mm |
Prześwit |
140 mm |
Wysokość siedziska |
825 mm |
Masa własna |
215 kg |
Silnik |
4-cyl., rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą, |
Skok tłoka x średnica cylindra |
73,4,0 mm x 59,0 mm |
Pojemność silnika |
999 cm3 |
Stopień sprężania |
12,2:1 |
System zasilania |
Wtrysk paliwa |
Rozrusznik |
Elektryczny |
System smarowania |
Mokra miska olejowa |
Skrzynia biegów |
6-biegowa, stałe zazębienie |
Zawieszenie przód |
Widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe |
Zawieszenie tył |
Wahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Kąt nachylenia główki / Wyprzedzenie |
25o/100 mm |
Hamulce przód |
Tarczowe podwójne |
Hamulce tył |
Tarczowe |
Opony przód |
120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe |
Opony tył |
190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe |
System zapłonowy |
Elektroniczny (tranzysotorowy) |
Pojemność zbiornika paliwa |
12 l |
Źródło: Informacja prasowa