PROJEKT RUSHMORE WYZNACZA NOWE STANDARDY W MODELACH TURYSTYCZNYCH HARLEY-DAVIDSON
Ulepszenia i modyfikacje oparte na opiniach klientów obejmują każdy aspekt modeli turystycznych i trójkołowców na 2014 rok
Niekończąca się Podróż
Wolność podróżowania własnym tempem, w wybranym czasie i w wybranym przez siebie kierunku jest częścią amerykańskiej mentalności. To coś, czemu nie mogliśmy się oprzeć i powód budowania, przez firmę Harley-Davidson, motocykli turystycznych zapewniających komfortową jazdę podczas długich podróży. Ta wielka chęć poszukiwania przygód była również inspiracją dla powstania Projektu RUSHMORE, którego celem było kompleksowe udoskonalenie każdego aspektu wrażeń z jazdy motocyklami turystycznymi Harley®. Po latach opracowywania koncepcji, planowania, projektowania, stylizacji i testów, a także niezliczonej liczbie godzin spędzonych na jeździe i rozmowach z naszymi klientami, Harley-Davidson prezentuje efekty Projektu RUSHMORE w serii Touring na 2014 rok i debiutującym na rynku europejskim trójkołowcu. Nowe modele turystyczne charakteryzują się inteligentnymi rozwiązaniami, komfortem i pewnością prowadzenia – są po prostu rewelacyjne. Przyjemność z jazdy nigdy nie była większa.
Pod przewodnictwem motocyklistów
„W Projekcie RUSHMORE wzięły udział tysiące osób, wielu z nich to nasi klienci”, mówi Scott Habegger, dyrektor ds. projektowania motocykli Harley-Davidson. „To odzwierciedlenie nowego kierunku w dziedzinie projektowania produktów Harley-Davidson, który uwzględnia głos klienta nie tylko na początku, lecz na przestrzeni całego procesu. Zbieramy opinie i pomysły na podstawie metody formalnych grup fokusowych, ale także na wszystkich imprezach, w których bierzemy udział oraz w trakcie naszych jazd demonstracyjnych, czasami po prostu rozmawiając z motocyklistą lub pasażerem siedzącym przy stoliku obok podczas przerwy na kawę. Nasi dealerzy również mają swój wartościowy wkład. Nasze pomysły oraz rozwiązania przekazujemy w ręce klientów w formie prototypów i zyskujemy w ten sposób dodatkowe opinie przed przystąpieniem do końcowego projektu. Naprawdę wszyscy czujemy się za to odpowiedzialni jako motocykliści. ”
W Harley-Davidson słuchamy i reagujemy na potrzeby jak nigdy wcześniej, a Projekt RUSHMORE pozwolił stworzyć przemyślane innowacje i udoskonalenia technologiczne, które kompleksowo zmieniły motocykle turystyczne i trójkołowce Harley-Davidson. Te udoskonalenia można podzielić na cztery kategorie zdefiniowane przez klientów:
Prowadzenie: Pewne prowadzenie motocykla zapewnia ulepszony reflektor LED Daymaker™ czy reflektor z podwójnym halogenem, połączony układ hamulcowy Reflex™ z systemem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) oraz zespoły napędowe o podwyższonej mocy Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ i Twin Cam 103™ w wybranych modelach z serii Touring.
Multimedia: Nowy system multimedialny Boom! ™ z kolorowym ekranem to połączenie dźwięku o doskonałej jakości, łączności Bluetooth®, funkcji poleceń głosowych, technologii syntezy mowy, nawigacji GPS oraz możliwości podłączenia intercomu i radia CB w jednym module.
Wrażenia: Od nowej owiewki typu Batwing z wlotem powietrza Splitstream po dopracowane miejsce pasażera, właściwości aerodynamiczne i ergonomię – wszystkie te czynniki mają na celu poprawę komfortu.
Styl: Poprawiliśmy kształt i ergonomię wielu elementów, takich jak bagażnik Tour-Pak® oraz kufry o nowym kształcie z praktycznymi zapięciami z systemem One-Touch, błotniki o płynnych liniach, lżejsze koła ze stopu aluminium oraz przełączniki umożliwiające intuicyjną obsługę.
Projekt RUSHMORE zmienia oczekiwania motocyklistów względem jazdy turystycznej. Powyższe elementy w ramach Projektu RUSHMORE zastosowano w następujących modelach motocykli Harley-Davidson na 2014 rok:
Road King® Classic
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS
Silnik Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Reflektor z podwójnym halogenem oraz halogenowe światła przeciwmgielne
Profilowane, szprychowe koła z szerokimi oponami z białymi pasami
Nowe zamknięcia kufrów
Niskoprofilowy przedni błotnik
Czytelniejsze tarcze wskaźników
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Street Glide®
Silnik Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS oraz nowa konstrukcja pływających tarcz hamulcowych
Sprzęgło hydrauliczne
System multimedialny Boom! Box 4.3 z kolorowym ekranem, gniazdem USB i obsługą standardu Bluetooth
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Reflektor przedni z podwójnym halogenem
Mocne koła ze stopu aluminium
Kufry w nowej stylistyce, z zapięciami w systemie One-Touch i o 8% większą pojemnością
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Electra Glide® Ultra Classic®
Silnik Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sprzęgło hydrauliczne
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS
System multimedialny Boom! Box 4.3 z kolorowym ekranem, gniazdem USB i obsługą standardu Bluetooth
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Lampa przednia LED Daymaker i światła przeciwmgielne
Tylne oświetlenie LED na bagażniku Tour-Pak
Koła Impeller z odlewu aluminium
Bagażnik Tour-Pak w nowej stylistyce, z zapięciami One Touch i powiększonej pojemności
Kufry w nowej stylistyce, z zapięciami w systemie One Touch i powiększonej pojemności
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Electra Glide® Ultra Limited®
Podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sprzęgło hydrauliczne
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
System multimedialny Boom! Box 6.5 z kolorowym ekranem dotykowym, zainstalowanymi mapami nawigacji GPS i funkcją sterowania głosowego (w 9 językach)
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Wnętrze owiewki w czarnym, błyszczącym kolorze
Lampa przednia LED Daymaker i światła przeciwmgielne
Tylne oświetlenie LED na bagażniku Tour-Pak
Koła custom typu Impeller z odlewu aluminium, chrom kontrastowy
Bagażnik Tour-Pak w nowej stylistyce, z zapięciami One Touch i powiększonej pojemności
Kufry w nowej stylistyce, z zapięciami w systemie One Touch i powiększonej pojemności
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Podgrzewane manetki
Bagażnik Tour Pak
Tri Glide® Ultra Classic®
Podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sprzęgło ślizgowe ze wspomaganiem hydraulicznym
System multimedialny Boom! Box 6.5 z kolorowym ekranem dotykowym, zainstalowanymi mapami nawigacji GPS i funkcją sterowania głosowego (w 9 językach)
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Światła przednie LED Daymaker
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Wyjątkowy połączony układ hamulcowy, w którym tylny hamulec współpracuje z przednim hamulcem, ale nie odwrotnie
Nowe tylne hamulce z większymi o 16% tarczami
Nożny hamulec postojowy
Więcej informacji można znaleźć klikając tutaj: http://projectrushmore.harley-davidson.com/pl_PL oraz na stronie www.h-d.com/RUSHMORE
źródło: informacje prasowe
###