Rejestracje motocykli i motorowerów na kluczowych rynkach europejskich utrzymały się na stabilnym poziomie w roku 2022, zgodnie z najnowszymi danymi podanymi przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Motocykli (ACEM).
Na pięciu największych rynkach europejskich, czyli we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, zarejestrowano łącznie 950 400 nowych motocykli w ubiegłym roku. Liczba ta wzrosła o niewielkie 0,1% w porównaniu do roku 2021, gdzie zarejestrowano 949 480 sztuk.
Szczegółowa analiza pokazuje, że Hiszpania odnotowała wzrost o 6,3% w porównaniu do poprzedniego roku, zarejestrowano tam 176 960 motocykli. W Wielkiej Brytanii liczba rejestracji wzrosła o 1,9% do 109 300 sztuk. Natomiast we Francji odnotowano spadek o 6,6% (193 350 sztuk). Włochy i Niemcy utrzymały się na stabilnym poziomie, z rejestracjami odpowiednio 271 380 sztuk i 199 400 sztuk.
Segment motorowerów na tych samych rynkach również odnotował zmniejszenie liczby rejestracji. W sumie zarejestrowano 255 900 motorowerów, co stanowi spadek o 3,4% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Antonio Perlot, Sekretarz Generalny ACEM, podkreślił, że mimo zmieniającego się środowiska mobilności, rynek europejski utrzymuje się na stabilnym poziomie. Kupujący nadal pozytywnie oceniają pojazdy dwu- i trójkołowe, ze względu na ich wygodę w codziennej mobilności indywidualnej, logistyce oraz doznania rekreacyjne.
Warto również wspomnieć o sytuacji na polskim rynku. W roku 2022 zarejestrowano 35 324 nowe jednoślady, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Motocykle stanowiły prawie 68% zarejestrowanych jednośladów, a liczba motorowerów zmniejszyła się o 10,2%.
Segment motocykli, obejmujący Włochy, Francję, Niemcy, Hiszpanię i Wielką Brytanię, stanowi około 80% wszystkich rejestracji motocykli w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii. Podobnie, segment motorowerów, obejmujący Francję, Holandię, Niemcy, Włochy, Belgię i Hiszpanię, odpowiada za 80% rejestracji motorowerów w tych regionach.
Wnioski z analizy rejestracji motocykli i motorowerów w Europie pokazują, że rynek utrzymuje się na stabilnym poziomie, co przynosi optymistyczne prognozy dla przemysłu motocyklowego na przyszłość.