Yamaha numerem 1 w 2015 roku wśród marek premium pod względem liczby pierwszych rejestracji motocykli w Polsce

0

2015 rok był przełomowym sezonem w branży motocyklowej w Polsce. Od stycznia do grudnia 2015 roku polscy klienci zarejestrowali 23 870 nowych motocykli o pojemności powyżej 50 cm3, co dało imponujący wzrost aż o 142,5% w porównaniu z 2014 rokiem. Jest to najlepszy wynik w historii rankingu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego („Pierwsze rejestracje motocykli i motorowerów, grudzień 2015”) na podstawie danych CEP (MSW).

Drugi rok z rzędu najlepsze wyniki sprzedaży i najwyższe wzrosty wśród marek premium odnotowała Yamaha. Klienci zarejestrowali w 2015 roku aż 1966 nowych motocykli spod znaku trzech kamertonów, zapewniając firmie wzrost sprzedaży o 64% w porównaniu z poprzednim rokiem i ustanawiając rekord w 20-letniej obecności oficjalnego importera marki Yamaha Motor w Polsce. W łącznym zestawieniu Yamaha wyprzedziła m.in. Hondę o 29%, a uległa jedynie dwóm markom oferującym jednoślady produkowane w Chinach.

Numerem jeden wśród nowych motocykli o pojemności powyżej 125 cm3 zarejestrowanych w kraju w 2015 roku ponownie została Yamaha MT-07. Od stycznia do grudnia zeszłego roku Polscy klienci nabyli aż 332 egzemplarze tego wszechstronnego jednośladu o pojemności 689 cm3 i mocy 75 KM, w porównaniu z 290 sztukami zarejestrowanymi w Polsce rok wcześniej. Co więcej, na drugim miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się nad Wisłą motocykli o pojemności powyżej 125 cm3 znalazła się Yamaha MT-09, z liczbą 231 egzemplarzy, notując wzrost na imponującym poziomie aż 97,4% rok do roku.

Do najpopularniejszych jednośladów Yamahy o pojemności 125 cm3, dopuszczonych do prowadzenia na samochodowe prawo jazdy kat. B, w zeszłym roku należały skutery X-MAX 125 (212 sztuk zarejestrowanych w 2015 roku), Majesty S (174 egzemplarze) oraz motocykle YBR125 (157 sztuk) i MT-125 (139 egzemplarzy).

Zeszłoroczny sukces Yamaha zawdzięcza kompletnej gamie motocykli zróżnicowanych pod kątem potrzeb indywidualnych klientów. Największym zainteresowaniem cieszy się w Polsce gama MT (Master of Torque – Mistrz Momentu Obrotowego), na którą składają się wszechstronne motocykle o zaawansowanej specyfikacji, dużej mocy i wysokim momencie obrotowym, dostępne w coraz większej liczbie pojemności i zróżnicowanych wersji. O ile gama MT jest adresowana przede wszystkim do motocyklistów z odpowiednimi uprawnieniami, to pełna oferta pojazdów Yamahy o pojemności 125 cm3 trafia w potrzeby osób posiadających wyłącznie samochodowe prawo jazdy kategorii B. Motocykle i skutery Yamahy z tego segmentu uzupełnia dostępny we wszystkich 22 salonach na terenie kraju Program Opieki nad Klientem na Pojazd 125 „5 Kroków Yamaha”, oferujący m.in. bezpłatne szkolenia z jazdy i ochronę posprzedażną ze strony dealera wszystkim osobom, które nabędą Yamahę 125 cm3.

„Pragnę gorąco podziękować Klientom za wybór Yamahy – mówi Magdalena Piskorz, dyrektor generalna Yamaha Motor Polska. – Cieszę się, że nasze motocykle i skutery spełniają oczekiwania zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i osób, które, korzystając z możliwości prowadzenia pojazdu 125 cm3 na samochodowe prawo jazdy, w zeszłym roku rozpoczęły swoją przygodę z jednośladami. W tym roku gama naszych pojazdów jeszcze bardziej się powiększy – do segmentu MT dołączy długo oczekiwany model MT-03 oraz potężny MT-10, nadal rozwijamy coraz modniejszą rodzinę Sport Heritage, mamy kompletną ofertę sportowych motocykli serii „R” i jednośladów o pojemności 125 cm3. Dodatkowo, kładziemy bardzo duży nacisk na dalszy rozwój profesjonalnej sieci dealerskiej oraz podnoszenie jakości obsługi w salonach, a także zadowolenia klientów z obsługi serwisowej. Wdrażamy liczne programy mające na celu wyróżnienie się na rynku w zakresie budowania satysfakcji klientów z relacji z marką Yamaha Motor, którą już od 20 lat oficjalnie reprezentujemy w Polsce”.

Share.

About Author

Comments are closed.